уторак, 18. јун 2013.

Kikiriki minjoni


U nedelju 2. juna 2013. imala sam tu čast da se kod mene u mom etno konaku u Krivom Viru, okupilo društvo malo ali odabrano. Pre 3-4 godine sam započela druženje sa ženama na forumu "Minjina Kuhinjica". Srećna sam što sam ih upoznala i što ih sa sigurnošću mogu nazvati svojim prijateljima. I ovim putem ovde im se zahvaljujem na poseti koja me je neizrecivo radovala i još uvek sam pod utiskom.

Kada su ovi minjoni u pitanju posebnu zahvalnost  dugujem Minji Bogdanovski, jer su moji minjoni dobili divnu sliku. Hvala ti Minja na fotografiji :*



10 jaja
450 gr kristal šećera
prstohvat soli
200 gr mlevenog kikirikija
2 kašike brašna
2 kašike prezli
200 gr čokolade
250 gr margarina
200 gr šećera u prahu
1 vrhom puna kašika paste od lešnika (najsitnije samleven lešnik)

Za glazuru:
400-500 gr čokolade za glazuru
Ulje (ja stavim 1-2 kašike ulja na 100 gr čokolade u zavisnosti od vrste čokolade)
50 gr bele čokolade za ukrašavanje glazure.

Umutiti penasto 8 belanaca, prstohvat soli i 200 gr kristal šećera. Posebno pomešajte suve sastojke: 200gr mlevenog kikirikija, 2 kašike brašna i 2 kašike prezli, pa sasvim lagano umešajte u čvrsto umućena belanca. Na pleh od električnog šporeta staviti pek papir, ravnomerno raspodeliti masu preko papira i peći u zagrejanoj rerni na 220 stepeni. Ispečenu koricu pokriti čistom krpom, ostaviti da se hladi i ne odvajati je od papira do filovanja. Kada ste pripremili fil i korica se ohladila odvojte je od papira i podelite na dva jednaka dela.

Fil pripremite tako što ćete penasto umutiti 8 žumanaca, 2 cela jaje i 250 gr šećera. Tako umućena jaja skuvati na pari. U skuvana jaja dodajte 200 gr čokolade. Kada se čokolada otopila i sve se lepo sjedinilo, ostavite fil da se ohladi. U ohladjen fil dodajte umućen jedan margarina sa 200 gr šećera u prahu i kašikom paste od lešnika. Tako dobijenim filom, nafulujte korice. 

Nafilovane korice stavite u frižider na sat vremena da se stegne, a nakon toga isecite na kockice I ostavite isečen kolač u zamrzivač da se dobro ohladi takoreći zamrzne. Ja sam narezane kockice držala u zamrzivaču cele noći. 
Otopite tamnu čokoladu sa uljem , a onda svaku kocku nabodite na čačkalicu, zaronite u čokoladu i uz pomoć viljuške skinite minjon sa čačkalice na pek papir. Kada se tamna čokolada stegla, otopite belu čokoladu, sipite je u kesu za zamrzivač, otovrite mali otvor na jednom ćošku kese i prošarajte minjone. 

Prijatno!

Napomena: Ja sam pastu od lešnika dobila, ali mislim da se može napraviti u homemade varijanti kao što se pravi kikiriki puter. Staviti lešnik u blender i malo duže blendirati, kako bi se dobila slična koezistencija poput kikiriki putera.

Нема коментара: